Daisypath Friendship tickers

Followers

Saturday, July 21, 2012

Puasa PERTAMA :)

Assalamualaikum :)

Salam rindu buat blogger sekalian. Alhamdulillah, hari ini dalam keadaan yang sehat dan happy menjalankan ibadah puasa yang pertama. Oh ya !! Selamat berpuasa bagi yang puasa, dan SELAMAT HARI RAYA pada yang tak boleh puasa. Eheeemmm !! paham-paham jelah sha tuju pada siapa an ... So, far korang sahur apa ?? Sha sekadar ikan goreng dan kailan goreng tok rezeki sahur.. Lepas sahur sha relaks jap sementara menunggu subuh. Kalau terus lelapkan masa takut terlajak pulak.. Alhamdulillah. Mata dapat bertahan sampailah sekarang. Tadipon sha ade baca Al-quran sikit. Alhamdulillah :)

Bulan Ramadhan ni banyak faedahnye selain syaitan-syaitan diikat makanya sepanjang bulan ini diri sendiri yang akan control diri kita daripada perkara baik ke perkara yang lagi baik. Selain itu, di bulan ini jugaklah kita dapat meningkat segala amal ibadah kita. Contohnya, bersedekah dan mempertingkatkan solat serta membaca al-quran. Tambahan juga, dapat merehatkan perut kita yang selamani bekerja siang dan malam. Yelah sepanjang hari kita akan sumbat bermacam-macam makanan dan minuman. Bukan lamapon sayangku, beberapa jam sahaja. >.<. Bertahan okeh ^^..



Sha doakan bagi semua kawan-kawan tak kira dimana sahaja, dapat menjalankan ibadah puasa dengan sempurna. Jangan ponteng-ponteng tau ^^V. Nanti time nak shopping kat bazaar ramadhan, janganlah kita membazir dan mengikut hawa nafsu. Semua benda nak makan. Beli yang perlu jer. Bersederhana adalah lebih baik ^^

*INGAT !! MEMBAZIR AMALAN SYAITAN
sia-sia pahala puasa nanti

Thanks for reading :)
Happy fasting for all Muslims

0 comments:

Post a Comment