Daisypath Friendship tickers

Followers

Friday, December 3, 2010

| Tak Lekang |

Hye semua !! salam 1 Malaysia..ceewah! dah macam perdana menteri sudah..! okeyh abaikan..korang dah tengok cerita yang kat bawah nieyh.actually sha suka tengok cerita ni berulang kali sebab bagi sha best sangat..walaupun cerita ni dah lama tapi kan..tapi kan..maintain still sha simpan dalam lappy tau..yang mana sudah tengok baguslah..!hope menjadi pengajaran dan memberi korang input sedikit kan..means ta adalah lagha sangat tengok sesebuah cerita..



1) Ayat-Ayat Cinta
ni adaptasi daripada sebuah novel yang mana dah 2 kali menang award..teror jugak kan..??
Kisah dimana sang hero iaitu Fahri seorang pelajar Al-Azhar, Mesir mampu menegakkan ciri kelakian berdasarkan syariah islam..terlalu banyak dugaan dan cabaran sampailah dia menemui sang cantik rupawan iaitu Aisha..Aisha sangat setia dan sanggup mancari dan menolong untuk mencari bukti setelah Fahri difitnah merogol..
akhirnya macam biasa cerita hero dan heroin hidup bersama..

after sha tengok cerita ni walaupun beberapa kali memang ta jemu langsung.
yelah Fahri agak kacak dan Aisha cantik..memang sepadan..lagipon memang cerita ni menunjukkan ajaran islam yang perlu dipegang..


cerita ke-2 iaitu Ketika Cinta Bertasbih
Pertama kali sha tengok masa final hari tu.yelah gap pon lama ..
apalagi layan movie..syok..
Cerita ini pula mengisahkan seorang lelaki iaitu Khairul Azzam lepasan Al-Azhar, Mesir sabar untuk mencari jodoh..pelbagai dugaan yang dia terpaksa menerima..contohnya, ada seorang pakcik meminta dia pergi ke rumah setelah beliau mendengar Azzam bagi tazkirah kat masjid supaya dia nak jodohkan Azzam dengan anak dia tapi Azzam ta yakin dia buat dono.Last bila dia nak pergi anak pakcik tu dah pon berkahwin..lepas tu mak dia meninggal..kebetulan dia dah bertunang terpaksa batal sebab dia patah kaki kemalangan dengan mak dia.
yang sha suka bila diorang buka gerai bakso cinta..comel jer bentuk love
and macam2 lagilah..
yang paling sha suka dialog ni

Elyana: ' kenapa seh waktu itu masa mahu bagi flying kiss adalah 1 musibah ??
Azzam:' menjaga kesucian lahir mahupun batin..
antara kesucian yang di jaga adalah hubungan pria ( lelaki ) dan wanita
kalau saya melakukan ciuman pada tidak halal bagi saya, beerti saya telah menodai kesucian saya sendiri dan menodai kesucian wanita itu kan??

so bagi sha 2-2 ni adalah cerita terbaik yang perlu ditonton..
sesuai untuk lapisan umum ta kiralah muda tua


ohh tidak eye bag yang sangat besar..haish!!!
picture yang ta ade kena mengena dengan entry..
heeeee:)

0 comments:

Post a Comment