Daisypath Friendship tickers

Followers

Monday, July 15, 2013

Kenapa dan kenapa . Ini jawapannya :)


Assalamualaikum semua :)

Salam Ramadhan yang ke - 6 . Alhamdulillah hari ni boleh puasa dan diberi kesihatan yang baik selalu . Buat bloggers sekalian hope macam tu jugak  tau . Hari ini aktiviti kat rumah just nak tolong abah bersihkan kawasan rumah . Yelah tak lama lagi nak raya . So, mestilah nak tengok rumah dalam keadaan bersih dan cantik kan . Betul tak ? 

Oh by the way, ramai tanya sha pasal blog . Soalan yang biasa sha dengar soalan macam ni;


Sha, kenapa buat blog ?

Pada mulanya, sha buat blog suka-suka jer . Sha ni rajin terjah blog orang . First yang sha rajin bukak Hanis Zalikha . Ya Allah sapa yang tak kenal blogger terkenal tu an . Then, sampai satu tahap 'Why not sha ada blog?' Yelah mula-mula tu takut jugakkan ada ke followers, ada ke yang berminat nak tahu cerita aku dan sebagainya . Lepas tu sha belajar buat blog kat SINI. Dulu agak jahil sikitlah cara nak buatnya . Almaklumlah explore sendiri je . Ada jugak blog yang buat tutorial kan . Berlambak yang korang search . Dah lama tu macam best . Everything sha cerita kat sini . Tapi dulu tak rajin sangat nak meng'update' entry . but now, rajin pulak . Overall sha lebih kepada cerita tentang diri, kehidupan dan orang yang berada di sekeliling sha . Dah nama kan "TENGTANG AKU DAN DIA" . Hehe . 

Actually, sha buat blog sebab sha just nak kongsi cerita . Apa-apa sahaja cerita yang terlintas di pemikiran sha ni . Even dari penulisan ni agak kucar-kacir, but semangat tu penting . Haha . Dari sini, sha dapat ramai kawan . Dari sini jugak sha tau perkembangan semasa . Dan dari sini jugaklah sha tahu suatu kehidupan seseorang yang tak sama dengan kita . Betul tak ? So, nak ber'blog' ni tak kisah pon . Janji jadi diri sudahlah.


Sha, ramai ke followers ko kalau buat blog ni ?

Ya Allah malu pulak rasa bile orang tanya soalan ni . Almaklumlah bukan artis pon kan . So, far alhamdulillah dah capai 571 followers . Ada kawan sendiri . Ada yang baru kenal dan ade tu dah macam kenal lama tapi tak pernah nak jumpa . Hehe . Mula-mula tu lah followers memang tak ramai . Nak ramai rajinlah join segmen ke GA yang bloggers lain buat . Ada jugaklah link kat facebook yang sha rajin nak kongsi link blog after dah update tu . Kat sini ramai bloggers yang baru dan yang lama tau . 



So, bloggers junior or senior selamat berblogging ye :) 
dan Selamat berpuasa . >,<



2 comments:

  1. sme laa kite. mule2 sje2 je buat blog, once dh ade, rse sronok nk kongsi cerita :) happy blogging sha ! ;)

    ReplyDelete