Daisypath Friendship tickers

Followers

Tuesday, February 15, 2011

Maulidur Rasul dan TEST Investment

Assalamualikum semua ! Selamat sejahtera
by the way hari kan Maulidur Rasul.meh sha story sikit ye.

Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.

So, hari ni cuti tapi sha kena bangun pagi2 sebab sha ada test Investment..sedihkan.terpaksa mandi pagi2 sebab sha nak cover teory investment..banyak sampai chapter 4.Lepas tu breakfirst minum susu Anlene.nak alas perut sementara nak tunggu lunch..hahaha..
pssssttt..minum anlene sehatkan tulang..bukan Anmum ye :)

see! dah nak habis..sambil breakfirst sambil study..hehehe


Dalam pukul 9.30 pagi sha dah terpacak depan DK 1..good job sebab before this ta pernah2 nak sampai awal..rasa berdebar sikit sebab sha rasa sem ni investment subject killer sha..mybe bagi sha if ta berjaya untuk test ni, sha akan buat yang terbaik..InsyaAllah..

Habis test kan dalam pukul 12.15 so decide nak makan kat luar aja..see !! sha makan terlalu banyak ye..menu hari ni
Ayam masak merah
Tauge goreng
Tempe goreng
kacang botol sebagai ulam
Teh O ais
semua sekali RM6
yang sha agak malu tu.budak laki ta sampai pon RM5..hehehe..nampak sangat perempuan ni kuat makan...
Then nak balik U kitaorang tumpang Abg Ded..by the way..
Terima kaseh sebab hantar kitaorang
Sha, Latifah, Atul

Faizal a.k.a Sin Chan..see tengok kening dia..sebijik kan..pastu pandang sekali imbas macam Khairul Fahmi pon ada..ha hahahaha


Ayu, Ecah, Sha and Tipah

sha bersama Latifah


p/s: dapat hadiah birthday tadi..hehehehe >.<
p/s/s: 1st time pakai shawls macam ni..menarik ta??

0 comments:

Post a Comment